نشانه‌هایی که دروغگو را لو می‌دهد !

آیا می‌دانستید تمام مردم جهان به طور میانگین روزی دو مرتبه دروغ می‌گویند؟

برخی افراد دروغ گوهای خوبی نیستند و زود لو می‌روند اما برخی دیگر دروغگو های قهاری هستند. 

 

 

آیا دوست دارید بدانید طرف مقابل‌تان در یک رابطه دروغ می‌گوید یا راست؟ به این 7 نشانه دقت کنید:
1. استرس و عرق کردن: شناخته‌ترین نشانه‌هایی که می‌تواند یک فرد دروغگو را لو دهد، عرق کردن و استرس اوست. زمانی که ما دروغ می‌گوییم همیشه می‌ترسیم لو برویم. به همین دلیل دچار استرس می‌شویم و استرس با افزایش ضربان قلب و عرق کردن همراه است. اما این موضوع در رابطه با همه مردم صادق نیست. برخی افراد به دروغگویی عادت دارند و دچار استرس نمی‌شوند!
2. صدای خیلی زیر یا خیلی بم:
روان‌شناسان معتقدند صدا علامت خوبی برای شناسایی دروغگو است. چرا؟ در واقع این ما نیستیم که صدا را کنترل می‌کنیم. مغز بر اساس احساساتی که داریم آن را به شکل اتوماتیک تنظیم می‌کند. وقتی دروغ می‌گوییم، می‌ترسیم رسوا شویم. به همین علت معمولا تن صدا تغییر می‌کند و خیلی زیر یا خیلی بم می‌شود.

3. سخنان ضد و نقیض: دروغگوها به دلیل ترس از رسوا و شرمگین شدن تعادل احساسی درستی ندانسته و حتی حرف‌های آنها کم و بیش ضد و نقیض است. برای آنکه مطمئن شوید یک فرد دروغ می‌گوید از او بخواهید دقیقا حرفی را که در یک موقعیت خاص زده برای شما در مواقع مختلف تکرار کند، حتی سوالات متفاوت و مدام در مورد همان مساله می‌تواند ثبات فکری دروغگو را بر هم بریزد.


4. میمیک‌های غیرمعمول:
پلک زدن‌های مداوم، مالیدن پلک، نگاه‌های مبهم... همگی اینها نشانه میمیک صورت یک فرد حین دروغ گفتن است. صورت دقیقا احساساتی را که داریم نشان می‌دهد و کنترل عمقی آنها کمی سخت است. اگر فردی میمیک غیرطبیعی و غیرمعمول دارد و حین صحبت با شما دچار تیک خاصی مثل مالیدن پلک می‌شود، می‌توانید به حرف‌های او شک کنید.

5. ژست‌های مخصوص: سرفه کردن درون مشت، بالا بردن دست روی سر و عقب بردن بالاتنه موقع حرف زدن از جمله ژست‌های آدم‌های دروغگو است. البته باید مراقب هم بود. برخی دروغگوها برای آنکه احساسات‌شان نمایان نشود حین حرف زدن کاملا خنثی عمل می‌کنند.

6. حرف زدن بدون جزئیات: دروغگوها معمولا در صحبت کردن وسواس به خرج نمی‌دهند و همه مسایل را رو نمی‌کنند. اگر شما حین صحبت‌ها از فردی بخواهید با دقت بیشتری مسایل را برای شما بیان کند و به عبارتی وسواسی‌تر از او سوال کنید، معمولا دروغگو چون حافظه خوبی ندارد و در دور بعد قادر به بیان همان جواب‌ها نیست. در نهایت می‌توانید از زبان او این جملات را بشنوید "به من اعتماد نداری؟" اگر فردی واقعا دروغگو نباشد، خیلی سریع از کوره درنمی‌رود و برای بار دوم هم به برخی سوالات شما پاسخ می‌دهد.

7. احساسات اغراق‌آمیز: وقتی فردی فقط با دهان می‌خندد یعنی یا می‌خواهد رعایت ادب کرده باشد یا دروغگوی ماهری است. یک لبخند صادقانه همراه با عقب رفتن لب‌ها و چین خوردن پلک‌ها در سمت خارج همراه است. یک دروغگو معمولا تنها با دهان می‌خندد تا احساسات درونی خود را مخفی کند.


منبع: medisite

فاکتور سازی در اکسل

اگر از پیچیدگی های نرم افزارهای حسابداری موجود در بازار سر در نمی آورید و از طرفی می خواهید یک فاکتور ساده از اجناس خود تولید کنید و آمار تعداد آنها را در انبار داشته باشید، استفاده از اکسل و تابع کوچک و مهجوری به نام بهترین کار است. ،VLOOKUP از نوع توابع پایگاه VLOOKUP تابع داده ای است، یعنی می تواند با جداول پایگاه های داده کار کند، به عبارت ساده تر، فهرست چیزهای مختلف را در اکسل نگه می دارد. این چیزهای مختلف می تواند فهرست کارمندان، انبار اجناس، سی دی، تعداد افراد و ... باشد.

برای استفاده از این تابع، آیتم هایی که فهرست می شوند باید حتما یک شناسه منحصر به فرد داشته باشند )شماره دانشجویی برای دانشجویان، شماره پرسنلی برای کارمندان و ...( همچنین این ستون باید اولین ستون در جدول شما باشد. اگر جدولی به این صورت داشته باشید، می توان به سادگی با دادن شناسه منحصر به فرد جدول خود، هر تکه اطلاعاتی که لازم داشته باشید را با کمک این تابع به دست آورید.

یادتان باشد که اگر بخواهید فقط برای یک بار از این اطلاعات استفاده کنید، به مدت زمان راه اندازی سیستم فاکتور گیری تان نمی صرفد. اما با ایجاد یک قالب فاکتور می توانید تا مدت های زیادی از سیستم فاکتور گیری دست ساز خود استفاده نمایید. فرض کنید که الگوی فاکتور خود را و جدول داده های خود را در صفحه Sheet در یک دیگری ذخیره کرده اید. یک شناسه منحصر به فرد را در ستون اول فاکتور گیری خود )که عنوان کد را دارد( بنویسید، روی ستون دوم که احتمالا شرح آن داده را می خواهید بیاورید، کلیک کنید.

از منوی Insert، دکمه ی Functions را انتخاب کنید VLOOKUP  را تایپ کنید، سپس Ok را فشار دهید در پنجره ای که باز می شود، مشاهده می کنید که سه عبارت اول به صورت درشت نوشته شده اند، یعنی این تابع بدون آنها درست کار نمی ‌کند. عبارت اول، شناس های است که باید به آن بدهید تا آن را پیدا کند. عبارت دوم، محل قرارگیری جدول شما است و در عبارت سوم مشخص می کنید که به دنبال چه چیزی هستید. با کلیک روی دکمه های روبه روی هر عبارت، می توانید زحمت نوشتن را هم به خود ندهید و پارامتر ها را با کلیک وارد کنید. همچنین می توانید این نمونه فاکتور را برای امتحان دریافت کرده و زوایای کار را بررسی کنید : 

http://bit.ly/9v4XK5 

 

4 روش ساده برای کسب موفقیت فردی

آیا می خواهید در زندگی شخصی و خصوصی خود موفق باشید؟  جواب مثبت به این سؤال یک پاسخ بجاست. به خواندن این متن ادامه دهید تا 4 روش ساده کسب موفقیت فردی بدون اتلاف انرژی را دریابید.

وقتی از اول تا آخر این متن را درک و سپس اجرا کنید به نتایجی خواهید رسید  که همیشه در پی آن بوده اید.

موضوع مهم اینکه آنچه در این جا می آموزید قابل اجرا و عملی است.

 

4 مرحله ساده برای چگونگی کسب موفقیت فردی

1- هدفتان را بشناسید. قبل از شروع سفر موفقیت باید هدفی داشته باشید. تنها تفاوت بین مردم عادی و موفق این است که مردم موفق یک هدف و دورنمای واضح و مشخص ازآنچه که در آینده قصد انجامش را دارند، در ذهن خود ترسیم کرده اند. آنها به روشنی می دانند که چه می خواهند و از هم اکنون تا کسب موفقیت آرمانی شان تلاش می کنند.

حتماً این مسأله را برای خود حل کنید که «در آینده چه می خواهید بدست آورید؟‌»

 2- برای رسیدن به هدف، نیاز به چند فاکتور ضروری دارید. هدفی که به کار می برید بایستی قابل دسترس باشد همین طور دست یافتنی و قابل اندازه گیری باشد. اگر هدفتان این 3 فاکتور را نداشته باشد هدف واقعی نیست.

هم اکنون یک تکه کاغذ بردارید و هدفی که فاکتورهای بالا را داشته باشد، بنویسید. این کاغذ باید همیشه در دسترس باشد، می توانید در کیف پولتان بگذارید تا همیشه آن را مرور کنید.

 3- سومین مرحله اینکه، فکر کنید و یک سری لیست کاری ایجاد کنید تا اهدافتان را قابل فهم و عملی کنید. این سؤال را از خود بپرسید «چگونه می توانم به اهدافم جامه عمل بپوشانم؟» دوباره تمام مراحل ممکن رسیدن به هدف را روی کاغذ بیاورید سپس به طور روزانه وظیفه ای را برای خود معین کنید. با انجام هر وظیفه یک قدم به هدف نزدیکتر می شوید.

 4- سرانجام بایستی کارهایی را بر طبق برنامه انجام دهید. اگر هیچ کاری انجام ندهید هیچگاه به هدف نمی رسید. تنها با خواندن این مطالب و عزم همت نمی توانید به موفقیت فردی برسید پس باید کارهای برنامه ریزی شده ای را انجام دهید تا هدفتان را ممکن سازد. در طول راه رسیدن به هدف متوجه خواهید شد که برنامه ریزی های شما احتیاج به تغییر دارد این یعنی شما با تجربه شده اید پس دوباره برنامه ریزی کنید و به خود قرصت کافی بدهید. طوری برنامه ریزی کنید که از عهده آن برآیید. اکنون با قدرت و اعتماد به نفس بیشتر می توانید موانع را بردارید و به مقصد برسید

خستگی روانی ناشی از کار

فرسودگی شغلی

می ‌گویند رضایت شغلی با شادکامی ارتباط مستقیمی دارد. این در حالی است که عوامل مختلفی به‌ عنوان منابع فشارهای روانی در محیط کار وجود دارند که گاهی تحمل آن ها از عهده فرد خارج است و به اصطلاح فرد به درد آن کار نمی ‌خورد.

گاهی هم شخص قادر به مقابله با این عوامل استرس‌زا نیست و دچار عوارض متعدد جسمی و روانی می‌شود که طولانی شدن این فشارهای روانی به ایجاد فرسودگی شغلی منجر می شود و پیامد آن، کسالت، بی ‌تفاوتی، عدم تصمیم‌ گیری صحیح، عدم ثبات، ناکامی، خستگی مفرط و دلسردی در فرد است.

گفتگوی زیر با دکتر مجید صادقی، روان‌ پزشک و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در این خصوص می باشد.

آقای دکتر! فرسودگی شغلی از نظر شما به‌ عنوان یک روانپزشک چه معنایی دارد؟

خستگی روانی ناشی از کار یا همان فرسودگی شغلی، از پا افتادگی و رخوت فرد شاغل به خاطر فشار روانی ناشی از کار است که شخص بنا به دلایلی نتوانسته با آن مقابله کند.

این فرسودگی شغلی چه پیامدهای برای فرد شاغل به همراه دارد؟

ادامه مطلب ...

فونت اتوکد

امروز می خوام که تعداد از فونت های اتوکد را که سازگاری به ورژن های جدید این نرم افزار را دارد بذارم این تایپک مخصوص دوست داران اتوکد که با آن سروکار دارند قرار میدهم همچنین شامل فونت های فارسی و بدون مشکل با اتوکد 2010 و 2011 می باشد امیدوارم مورد استفاده قرار گیرد.

حجم: 2.60 مگابایت

پسورد:www.eaes.blogsky.com  

 

حکایت دوستی ها ...

 

 

یه دوست معمولی وقتی می آد خونت مث مهمون رفتار میکنه

یه دوست واقعی در یخچال رو باز میکنه و از خودش پذیرایی میکنه

یه دوست معمولی هرگز گریه تو رو ندیده

یه دوست واقعی شونه هاش از اشکای تو خیسه

یه دوست معمولی حتی اسم کوچیک پدر و مادر تو رو نمی دونه

یه دوست واقعی اسم و شماره تلفن اون هارو هم تو دفترش داره

یه دوست معمولی یه دسته گل واسه مهمونیت می آره

یه دوست واقعی زودتر میآد و دیرتر می ره تا به کمکت همه جارو جمع و جور کنه

یه دوست معمولی متنفره از اینکه وقتی رفته بخوابه بهش تلفن کنی

یه دوست واقعی میپرسه چرا یه مدته طولانیه که زنگ نمی زنی؟

یه دوست معمولی ازت میخواد راجع به مشکلاتت باهاش حرف بزنی

یه دوست واقعی ازت میخواد که مشکلاتتو حل کنه

یه دوست معمولی وقتی بینتون بحثی میشه دوستی رو تموم شده میدونه

یه دوست واقعی بهت بعد از یه دعوا هنوز هم زنگ میزنه

یه دوست معمولی همیشه ازت انتظار داره

یه دوست واقعی میخواد که تو همیشه رو کمکش حساب کنی

یه دوست معمولی این حرف های منو میخونه و شاید هم خیلی زود فراموششون کنه

یه دوست واقعی این اندرزها رو جهت یادآوری دوستاش هم که شده از اونها دریغ نمی کنه و واسه همه شون میفرسته

و بالاخره :
یه دوست واقعی شخصی است که وقتی همه تو را ترک کردند و دیگه حتی از اون دوست معمولی هم خبری نیست، با تو می مونه ...

تست شخصیت شما از روی سن

 

 

روان شناسان شخصیتی براین عقیده اند که شماره تولد، شما را از آن چیزی که می خواهید باشید دور نمی کند، بلکه مانند رنگی است که نوع آن و زیبایی اش برای افراد مختلف متفاوت است. به مثال زیر توجه کنید :

فرض می کنیم که شما متولد 29 اردیبهشت 1364 هستید.اردیبهشت ماه دوم (2) سال است پس :

<<9=1+8=5+9+3+1=1395=1364+2+29>> 

به مثال بالا دقیق توجه کنید تا بتوانید سن خود را حساب کنید

شماره تولد 9 است و اکنون می توانید آنچه راکه مربوط به این شماره است با خود مطابقت دهید

ادامه مطلب ...

پند بزرگان

دقایقی را که به عیب جویی دیگران می گذرا نیم، اگر صرف اندیشیدن به عیب های خود کنیم، فایده های زیادی می بریم که کوچکترین آن خودشناسی است.((؟))


شخص غایب همیشه مورد سرزنش است.((مثل لهستانی))


مردم حتی زمانی هم که از شما می خواهند معایب شان را آشکارا به آنها بگویید، انتظار ستایش و تحسین دارند.((ویلیام سامرست موام))


مردم را در غیب همان گوی که در [ پیش ] روی توانی گفت.((خواجه عبدا... انصاری))


مشکل ترین کار ها این است که انسان خود را بشناسد و آسان ترین کار ها این است که از دیگران عیب جویی کند.((لردآویبوری))


وقتی مردم از کسی تعریف می کنند کمتر کسی باور می کند، ولی وقتی که از کسی بدگویی می کنند همه باورشان می شود.((؟))


اگر ما دیگران را در سختیها و گرفتاریها دلداری دهیم، خود نیز آرام می شویم.((آبراهام لینکلن))


موفق ترین مدیران کسانی هستند که تا وقتی " کهنه " خوب است از آن استفاده می کنند و به محض اینکه " نو " بهتر شد آن را در اختیار می گیرند.((رابرت وندرپول))


آن کس که از اول می داند به کجا می رود، خیلی دور نخواهد رفت.((ناپلئون بناپارت))


اسارت و بندگی مردم به خود آنها و میزان تحمل رنج و قبول فداکاری شان بستگی دارد.((گاندی))


تو می کوشی که آسوده تر باشی، من می کوشم که دیگران آسوده تر از من باشند.((سعید نفیسی))


خود را قربانی کنیم بهتر است که دیگران را.((گاندی))


رَد راستی، رَد خویشتن است.((اُرد بزرگ))

 

گمان مبر که دیگران تو را به آرمانت خواهند رساند.((اُرد بزرگ))

دانشمند شیمی که با مواد خطرناک به آزمایش می پردازد و پزشکی که در معرض ابتلا به بیماریهای واگیردار است، همه به دلیل وظیفه شغلی و احساس نبوغ خود فداکاری می کنند.((جان کاینرل))

فداکاری در دو مورد خوب است : اول اینکه تنها راه باقی مانده باشد و از هیچ راه دیگری غیر از جان فشانی نتوان به هدف مورد نظر دست یافت. دوم آنگه بدانیم دیگران با این فداکاری خوشبخت خواهند شد.((موریس مترلینگ))


کسانی که ترک دنیا می کنند، بهترین راه استفاده از دنیا را یافته اند.((حجازی))


آیا به یاد دارید که در دوره حیات از دست شخصیت خودتان و آنچه که نامش را «من» می گذارید، چقدر آسیب دیده اید؟ تمام اوقات تلخی ها، رنجها، زیانها، بدبختی ها و ناکامی های شما در طول مدت حیات از دست همین «من» بوده است.((موریس مترلینگ))


آتش را نمی توان با آتش خاموش کرد.((مثل یونانی))


اگر انسان یک روز از خودخواهی [ اش ] بگذرد، همه او را نیک خواهند گفت.((کنفوسیوس))

پنج ترفند برای زنده ماندن

پنج ترفند برای زنده ماندن عمر باتری لپ تاپ 

گاهی پیش آمده که یک کار مهم با لپ تاپ دارید و درست در اواخر کار، باتری لپ تاپ تمام می شود و با یک دنیا افسردگی مجبور ید یک پریز برق از ناکجا آباد پیدا کنید، در حالی که می توانید با رعایت موارد زیر، روشن ماندن لپ تاپ خود را نا حداکثر زمان ممکن تضمین کنید:

1-      از مدیر برق خود سیستم عامل استفاده کنید: در ویندوز، تنظیم کنید که بعد از 5 دقیقه نمایشگر خاموش شود و بعد از 10 دقیقه سیستم به حالت sleep برود. اگر حوصله صبر کردن دارید، تنظیم کنید که بعد از بسته شدن لپ تاپ، به حالت Hibernate برود.

2-      احتمال اینکه یک معادله یک میلیون مجهولی را بخواهید در یک سفر هوایی حل کنید بسیار پایین است. بنابراین نیازی نیست که از تمام توان پردازنده خود استفاده کنید، کافی است حالت Power Saver را در ویندوز های ویستا  و 7 انتخاب کنید تا پردازنده با سرعت کمتری فعالیت کند. همچنین وقتی کابل برق اطراف تان نیست، اصلاً به سراغ بازی های سه بعدی نروید.

3-      روشنایی نور نمایشگر را تا حدی که می توانید کم کنید.

4-      مؤلفه های غیر ضروری مانند وای فای، بلوتوث و مادون قرمز را غیر فعال کنید چرا که مصرف باتری آنها بالا است. همچنین از دستگاه های جانبی مثل USB فقط در زمان ضروری استفاده کنید و نگذارید دستگاه بیکار بماند.

5-      موسیقی را فراموش کنید، چرا که پخش موسیقی یعنی چرخاندن دیسک سخت و این یعنی مصرف بالای باتری.

معرفی نرم افزار CATIA

نرم افزار CATIA یکی از قویترین نرم افزارهای طراحی،تولید و تحلیل به کمک کامپیوتر یا CAD/CAM/CAE در جهان است که هم اکنون بعنوان یکی از بهترین نرم افزارهای CAD/CAM/CAE در سطح جهانی و کشور عزیزمان بصورتی وسیع مورد استفاده قرار میگیرد . این نرم افزار دارای کاربردهای وسیعی است که در زیر به برخی از آنها اشاره میگردد:

1-محیط های مدل سازی (Solid Model) : این قسمت که در زیر مجموعه ماژول Mechanical Design قرار دارد برای مدل کردن قطعات توپر (Solid) ومجموعه مونتاژی و طراحی قالب و طراحی مدل های ورقکاری (Sheetmetal)، نقشه کشی صنعتی ،تلرانس گذاری و ... استفاده میشود .

مدل سازی سطوح : این قسمت علاوه بر ساخت سطوح پیچیده قابلیت انجام مدلسازی روی ابر نقاط و فایلهای حاصل از اسکن سه بعدی را نیز دارا است .

2-محیط ماشینکاری : پس از ساخت مدل به کمک قابلیتهای محیط ماشینکاری براحتی میتوان عملیات ماشینکاری مورد نیاز برای تهیه قطعه مدل شده از روی قطعه خام را تعریف کرده و هر مرحله از ماشینکاری را بصورت متحرک ( انیمیشن) مشاهده کنید .

3-محیط تحلیل المان محدود : به کمک قابلیتهای این محیط میتوانید قطعات و مدلهای مونتاژی ساخته شده در این نرم افزار را تحلیل کرده و مواردی مانند تغییرشکل ،توزیع تنش و ... را در آنها بدست آورد .

4-طراحی و تحلیل مکانیزمها : به کمک این قابلیت از نرم افزار Catia میتوانید پس از تعریف اتصالات بین اجزای مختلف مکانیزم ،حرکت مکانیزم را مشاهده کرده و آنرا تحلیل کنید .

معرفی نرم افزار ADAMS

(یکی از قویترین  و شاید بی رقیب ترین ) نرم افزار های موجود در صنعت و حتی در مراکز تحقیقی، نرم افزار Adams ، MSC است که نسخه ی 2005 آن نیز به تازگی وارد بازار شده است . این نرم افزار حدود 25 سال پیش توسط جمعی از نخبگان دانشگاه میشیگان به نگارش در آمد و تا به امروز توانسته است جایگاه قابل توجهی در صنعت به دست آورد.

این نرم افزار با قابلیتهای بسیار متنوع و بالای خود، مهندسان را در ایجاد ، آزمایش ، بررسی و بهینه کردن طرح های سیستم های مکانیکی قبل از رسیدن به پیش ساخت فیزیکی یاری می کند. با بهره گیری از بخش های مختلف در نظر گرفته شده در این نرم افزار، می توان با شبه سازی حرکتی سیستم مکانیکی، تست سینماتیکی سیستم، اندازه گیری نیرو های وارد بر اتصلات، Clearance ها و بر خوردها، اندازه موتور و عملگر و... ، عمر قطعه در چرخه ی کاری را تعیین نمود و مکان دهی قطعات را به صورت بسیار دقیقی انجام داد. همچنین بررسی کنترلی و ارتعاش سیستم ها و امکان انجام تست ها برای قطعات قابل انعطاف از امکانات منحصر به فرد گنجانده شده در این مجموعه است.

ادامه مطلب ...

معرفی نرم افزار لند

نام نرم افزار Autodesk land desktop را بارها شنیده اید. در واقع این نرم افزار اختصاصی شده نرم افزار اتوکد بر پایه کامپوننت های AutoCAD Map ۳D است . با استفاده از این نرم افزار میتوان کلیه پروژه های زمینی را ایجاد ?? کنترل و آنالیز نمود و خروجی های مختلفی از آن گرفت.

محیط این نرم افزار همان محیط آشنای اتوکد است به همراه دستورات و منو های جدید اختصاصی شده. راهنمای کامل نرم افزار به همراه Tutorial که همراه نرم افزار است استفاده از قابلیت های جدید نرم افزار را برای کاربران به سهولت فراهم نموده است. ضمن اینکه بر روی ویندوز ویستا هم بدون مشکل کار میکند.
به جرات می توان گفت که نرم افزار
Autodesk Land Desktop از پیشرفته ترین , قدرتمند ترین , راحت ترین و البته پر حجم ترین نرم افزارهای نقشه برداری موجود در جهان است که هر ساله توسط شرکت اتودسک Autodesk آمریکا تولید و عرضه می شود.

لازم به ذکر است که این نرم افزار به علت اینکه از جامع ترین و کاملترین نرم افزارهای نقشه برداری به حساب می آید دارای کاربردهای فراوانی می باشد و پروژه هایی که در این نرم افزار وجود دارند شامل دو بخش می باشند :

1.     بانک اطلاعات پروژه (پروژه ها)

2.     ترسیم(Drawing)

ادامه مطلب ...

برنده کیست و بازنده چه کسی خواهد بود ؟!

سیدنی.جی.هریس نویسنده ای سرشناس و واقع گراست که رموز برنده شدن را در میدان زندگی می شناسد و برای موفقیت در آن، راه های ساده ای پیشنهاد میکند. اگر برنده بودن را به عنوان هدف زندگی خود انتخاب کرده اید و تاکنون فرصت مطالعه کتاب "برنده و بازنده" این نویسنده را نداشته اید، خلاصه این کتاب می تواند راهنمای خوبی برای شما دوستان باشد ...

 

 

برنده متعهد میشود.
بازنده وعده میدهد.

برخی از ویژگیهای برنــده و بازنــده   ادامه مطلب ...

انگور و کشمش حافظه از دست رفته را برمی گردانند

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: مصرف آلو، انگور، کشمش، گوجه‌فرنگی، اسفناج،سیر، تربچه و کلم به بازگشت حافظه از دست رفته کمک می‌کند.
احمدرضا درستی مطلق افزود: مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدانها به بازگشت حافظه از دست رفته کمک می‌کنند و برای بازیابی تعادل و هماهنگی حرکتی در سالمندان مفید است.
وی گفت: از مواد غذایی حاوی آنتی‌اکسیدان می‌توان به آلو، انگور (انگور سیاه) و کشمش، آلبالو، ذغال اخته، اسفناج، سیر، تربچه، کلم (پخته)، گوجه‌فرنگی، انواع توت (سیاه، توت‌فرنگی، تمشک) اشاره کرد.  

 عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: مطالعات نشان داده است که عصاره 5 نوع میوه و سبزی شامل سیب‌زمینی، پرتقال، سیب،‌ تربچه به ویژه گل کلم حاوی ماده‌ای به نام گلوکوسلات هستند که تاثیر آن مشابه داروهای درمان آلزایمر است.
درستی گفت: بیشتر داروهای درمان آلزایمر نقش بازدارندگی آنزیم استیل کولین استراز را دارند که عامل تجزیه پیام رسان عصبی استیل‌کولین است.
وی اضافه کرد: مصرف مرتب کلم (ترجیحاً پخته باشد) از کاهش میزان استیل کولین در دستگاه عصبی مجازی جلوگیری می‌کند.

۷ درصد نوزادان ایمیل دارند

مهر: تکنولوژیهای نوین سیر تکامل نوزادان و کودکان را به شکلی بی سابقه تغییر داده است زیرا گزارشی جدید نشان می دهد آنها در حال به ارث بردن ویژگی دائمی جدیدی از والدین خود هستند؛ حضور پایدار در جهان مجازی اینترنت.
ادامه مطلب ...