ویلایی زیبا در ایران شبیه کاخ سفید! (عکس)

این ویلای زیبا که در عکس مشاهده میکنید در رشت ساخته شده است و متعلق به یکی از پولدارهائی است که در تهران زندگی میکند. لازم به ذکر است که سرو صدای این ویلا در محافل خبری خارجی هم از جمله VOA News و BBC News شنیده شده و تمامی عکسهای این ویلا را با ذکر جزئیات کامل و متراژ پوشش کامل خبری دادند و حتی آنرا با کاخ سفید مقایسه کردند


ادامه مطلب ...

هواپیماهای شفاف؛ نسل آینده ایرباس!



گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

ایرباس بزرگترین شرکت هواپیماسازی دنیاست و تقریباً نیمی از هواپیماهای مسافربری و غیرنظامی جهان را تولید می‌کند. ایرباس شرکت هواپیماسازی اروپایی و سازنده بزرگترین هواپیمای جت مسافربری جهان است. این شرکت دارای ۵۷۰۰۰ کارمند و ۱۶ دفتر در کشورهای آلمان، فرانسه، بریتانیا و اسپانیا است. مونتاژ نهایی هواپیماهای ایرباس در شهرهای تولوز در فرانسه، هامبورگ در آلمان، سویل در اسپانیا و تیانجین در چین انجام می‌پذیرد. این شرکت همچنین دارای شعباتی در کشورهای آمریکا، ژاپن و چین است.

شرکت ایرباس همواره در صنعت ساخت هواپیما پیشتاز بوده و برای نسل آینده تولیدات خود طرح های منحصربفردی را در دست ارائه دارد که یکی از آنها که موضوع اصلی این ایمیل هم هست، تولید هواپیماهای شفاف است که البته شاید تا سال 2050 طول بکشد تا این مدل هواپیماها در خطوط پروازی قرار گیرند ولی آنچه در اینمورد گفته شده نوید روشنی است به مسافران ایرباس که امکانات در حد انتظار خود را در اختیار بگیرند. کارشناسان درصدد شناسایی و پاسخ به نیازهای مسافران هستند تا با یک فناوری پیشرفته و هوشمند محیطی لوکس و ایده آل را برای مسافران آینده تدارک ببینند.

مسافران آینده توسط این نوع هواپیما تنها یک پنجره را از آسمانی که در آن سفر می کنند در اختیار نخواهند داشت بلکه آنها قادر خواهند بود از تمام زوایای شفاف هواپیما نظاره گر جهان اطراف خود باشند و لذت واقعی را از ورای آسمان، ابرها و فضای شگفت انگیز سطح بالای زمین ببرند. محققین این طرح یادآور شده اند که حتی این امکان وجود دارد که مسافران این هواپیما در حین پرواز قادر به لذت بردن از بازی های تعاملی به عنوان مثال یک بازی گلف مجازی نیز خواهند بود.

ادامه مطلب ...

یک برج هرمی وارونه با ۶۵ طبقه در زیر زمین !

Earthscraper که توسط گروه معماری مکزیکی BNKR Arquitectura طراحی شده، آسمانخراشی مفهومی و وارانه با ۶۵ طبقه میباشد که در زیر زمین قرار خواهد گرفت. ایده طراحی برج معکوس در مرکز شهر مکزیکو پایتخت مکزیک برای مقابله با قوانین ساخت برج هاست. براساس قوانین پایتخت، حداکثر طبقات برج ها می بایست هشت طبقه باشد و تخریب ساختمان های قدیمی نیز ممنوع می باشد.

این ساختمان در مرکز شهر مکزیکو سیتی ۳۰۰ متر پایین تر از سطح دریا ساخته میشود و تیم معماری این برج سعی کرده است از طراحی تاریخی مکزیکی در طراحی آن استفاده کند. ۱۰ طبقه ی بالایی این ساختمان به موزه و مرکز فرهنگی آزتک‌ها اختصاص داده شده است و در طبقات زیرین آن خرده فروشی، آپارتمان های مسکونی و مناطق تجاری قرار خواهند گرفت. محققین این طرح، این فضای زندگی متفاوت را بدور از مشکلات مرتبط با آلودگی های درون شهری دانسته اند.

سطح این هرم وارونه، از شیشه ساخته خواهد شد و علاوه بر اینکه ورود نور طبیعی و هوای آزاد به آن میسر است، ساختار درونی این ساختمان در واقع توخالی است بطوریکه توسط پلهایی که در درون آن قرار میگیرند میتوان امتداد و اعماق ساختمان را بخوبی مشاهده کرد.

ادامه مطلب ...

10 روش برای افزایش رضایت از زندگی

در چند سال اخیر‌، روان‌شناسان و جامعه‌شناسان به بررسی اطلاعات درباره پرسشی پرداخته‌اند که قبلاً‌ برای فلاسفه مهم بود: چه چیزی باعث رضایت ما می‌شود؟

پژوهشگران به این منظور تحقیقات گسترده‌ای در سراسر جهان انجام داده‌اند تا ببینند چگونه چیزهایی مانند پول، نگرش، فرهنگ، حافظه، تندرستی، نوع‌دوستی و عادات روزانه بر احساس بهروزی ما تأثیر می‌گذارد. حوزه جدید روان‌شناسی مثبت پر از یافته‌های جدیدی حاکی از آن است که اعمال ما تأثیر چشمگیری بر احساس خوشبختی و رضایت ما از زندگی دارد. 10 راهبرد ثابت‌شده برای افزایش رضایت عبارتند از:

ادامه مطلب ...

۱۲ نکته برای فکر کردن مانند افراد موفق

نارنجی: استیو جابز، لری پیچ، بیل گیتس و… همه اینها افراد موفق و هوشمند در دنیای فناوری به حساب می آیند. تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که این افراد چگونه فکر کرده اند و چطور توانسته اند به موفقیت شان برسند؟

شاید شما هم جزو کسانی باشید که علاقمند هستند پا به درون این دنیای بزرگ برای رقابت و پیشرفت بگذارید. اگر چنین است بد نیست با ۱۲ فرمول مهم برای پیشرفت در این مسیر آشنا شوید.

ادامه مطلب ...

دومین برج بلند صندلی‌شکل (عکس)

24: این برج که دومین برج بلند دنیا نیز هست، "اویز" نام دارد که توسط یک شرکت مهندسی آلمانی در شهر کیپ تاون آفریقای جنوبی طراحی و ساخته می شود.

ادامه مطلب ...

طراحی به کمک رایانه

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

    

طراحی به کمک رایانه (به انگلیسی: CAD: Computer Aided Design) به نرم‌افزارهایی اطلاق می‌شود که کار ایجاد و ویرایش اشکال را به کمک رایانه انجام می‌دهند. امروزه بیش‌تر نرم‌افزارهای طراحی به کمک رایانه، نه تنها توانایی ایجاد و ویرایش نقشهٔ دوبعدی و سه‌بعدی قطعات را دارند، بلکه توانایی وارسی (تحلیل) قطعات از نظر مسائل تنش، گرما و مسائل مکانیکی با استفاده از روش المان محدود را دارند.

تمام رشته‌های مهندسی برای طراحی از نرم‌افزارهای مناسب خود استفاده می‌کنند. نرم‌افزارهای مورد استفاده در طراحی معماری و طراحی صنعتی اغلب نرم‌افزارهای گرافیکی هستند. از نرم‌افزارهای سه‌بعدی که بیش‌تر در طراحی معماری و طراحی صنعتی استفاده می‌شوند می‌توان به اتوکد، تری‌دی استودیو، آرشیکد، آرشیتریون و مایکرو جی‌دی‌اس اشاره کرد. کتیا هم یکی از بهترین نرم‌افزارهای گرافیکی مورد استفاده است که با امکان محاسبات پیچیده مهندسی از قبیل محاسبات تنش‌های محوری و هزاران قابلیت حرفه‌ای دیگر به طراحان کمک کرده است.

ساختمان های معروف دنیا از جنس کاغذ !

معمار باذوق این ساختمان های کاغذی، هنرمندی بنام "کریستینا لیهان" اهل امریکاست. او از طریق ترکیبی از مهارت های حرفه ای و با الگوبرداری از بناهای واقعی به روشی استادانه این بناها را بوجود آورده است. سوژه های استفاده شده در این کار هنری بناهایی از قبیل برج ایفل، تاج محل و همینطور بعضی اماکن شهرهای آمریکا است. جنس اصلی استفاده شده در این آثار هنری فقط نوعی کاغذ آبرنگ بوده است.

ادامه مطلب ...

مسجـد شیـخ زائـد در ابـوظبـی

(سومین مسجد بزرگ جهان)



مسجد ابوظبی به عنوان سومین مسجد بزرگ جهان، از معماری متناسب با تمدن اسلامی و رویکردهای هنری مدرن امروز برخوردار است. عمارت این مسجد در جهان بی نظیر است. ساخت این مسجد از سال 1998 با هدف تعمیق فرهنگ، مفاهیم اسلامی و ارزشهای دینی آغاز شد. اطراف، داخل و حیاط این مسجد بسیار وسیع و گلدسته ها و قبه های اصلی بزرگ آن در جهان بی نظیر است. این مسجد دارای سه سالن اصلی برای نماز خواندن است. بر اساس کارشناسی های سازمان کنفرانس اسلامی و مرکز مطالعات تاریخ، هنر و فرهنگ اسلامی استانبور (ارسیکا)، قبه اصلی مسجد بزرگترین قبه در جهان به شمار می رود که ارتفاع آن 83 متر و قطر داخلی آن به بیش از 32 متر می رسد. این قبه ی هزار تنی از سوی هنرمندان مراکشی با کتابت آیات قرآنی تزئین شده است.

تعداد قبه های این مسجد 57 قبه در اندازه های مختلف است. داخل، خارج و اطراف مسجد پوشیده از سنگ مرمر سفید و یا سبز است و داخل آن با هنر گچبری توسط هنرمندان و متخصصان این عرصه تزئین شده است. سالن این مسجد گنجایش 40 هزار نمازگزار را دارد و وجود 4 قبه در بخش خارجی صحن به ارتفاع 107 متر به آن زیبایی خاصی داده است. مساحت صحن به صورت کلی بیش از 17هزار متر مربع است که بزرگترین مساحت موجود در مساجد جهان اسلام را از آن خود کرده، این صحن از انواع سنگ مرمر، کاشیهای زیبا و رنگی فرش شده است.

تعداد ستونهای داخل سالن اصلی نمازخانه 24 ستون است که سقف، قبه ها و گلدسته های سنگین را حمل می کند. اما تعداد ستونهای خارجی در صحن به هزار و 48 ستون می رسد که با سنگهای قیمتی و با نقش و نگارهایی از گل، شکوفه و گیاهان زیبا تزئین شده است و بخشهایی از آن از طلا پوشیده شده است. در بخش خارجی مسجد حوض های آبی تعبیه شده است که تصویر مسجد در آن منعکس می شود و سنگهای اطراف آن از سنگ مرمر سفید و سبز است که با بهره گیری از هنر هندی ها به صورت نخلهایی از آلومینیوم و طلا تزئین شده است.

این مسجد 9 متر از سطح خیابان بالاتر است به گونه ای که مسجد از هر زاویه ای در هر فاصله و مسافتی خاص از اطراف قابل مشاهده است. به منظور ساخت و اجرای این طرح، امارات با بزرگترین شرکتهای تخصصی جهان به ویژه در صنعت کریستال سازی قراردادهایی امضا کرده بود. این مسجد توسط بزرگ ترین فرش جهان، با ابعادی حدود 6000 مترمربع که توسط هنرمندان و بافندگان ایرانی بافته شده است، مفروش شده است. همچنین بزرگ ترین چلچراغ (Chandelier) جهان که توسط کشور آلمان ساخته شده است در این مسجد نصب گردیده است.
ادامه مطلب ...

منازل شخصی مدیران عامل مطرح جهان (تصویری)

در ماه می سال جاری میلادی مارک زوکربرگ مدیر عامل فیس بوک ملکی را در پائولو آلتو کالیفرنیا به قیمت 7 میلیون دلار خریداری کرد. جزئیات زیادی در رابطه با این ملک 5 هزار فوت مربعی که دارای 5 اتاق خواب و 5 حمام است منتشر نشده است. اگرچه این ملک با املاک برخی از چهره های سرشناس جهان قابل مقایسه نیست اما برای فردی که تا به حال در منازل کرایه ای زندگی کرده چندان بد هم نمی تواند باشد.

به گزارش پول نیوز، برخی از مدیران عامل جهان در قصرهایی باشکوه و رویایی با امکاناتی بی نظیر اقامت دارند که چشم اندازهایی فوق العاده به اقیانوس، جنگل، کوه، رودخانه و ... برای آنها فراهم کرده است که در ادامه این مطلب نگاهی به برخی از این عمارت های رویایی خواهیم داشت.

ادامه مطلب ...

پاک ترین هواپیمای جهان هم طراحی شد

شرکت لاکهید مارتین طرح اولیه هواپیمای جتی را ارائه کرده که سوخت آن هیدروژن است و می تواند بدون نیاز به توقف به هر نقطه ای از زمین پرواز کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، پرنده ای به نام "گودویت" رکورد طولانی ترین پرواز را در میان پرنده های جهان به نام خود ثبت کرده است زیرا این پرنده بدون توقف برای یافتن غذا می تواند از استرالیا به آلاسکا پرواز کرده و مسافتی در حدود 11 هزار و 677 کیلومتر را طی کند.

"ویلیام بلیک" با الهام از بال این پرنده جتی بدون آلودگی و پاک را طراحی کرده است که می تواند با بالهایی مشابه این پرنده در ارتفاعات بالا پرواز کند. ایده اصلی وی ساخت جتی است که می تواند بدون نیاز به توقف برای سوخت گیری و با کمترین میزان مصرف سوخت به هر نقطه ای از جهان پرواز کند بدون اینکه هیچ آلودگی به وجود آورد.

بلیک طرح هواپیمای Stratoliner را به منظور نمایش دادن امکان ساخت هواپیماهای پاک و بدون آلودگی که می توانند با استفاده از ویژگی های آیرودینامیکی بالای خود به ارتفاعی بروند که در آن مقاومت هوا به کمترین میزان رسیده و هواپیما مانند یک پرنده در آسمان شناور می شود ارائه کرده است.

چهار موتور توربو فن هیدروژنی برودتی بدون ایجاد کوچکترین آلودگی انرژی مورد نیاز هواپیما را تامین کرده و می تواند با پرواز در حالت کم انرژی از میزان مصرف سوخت بکاهد. ساخت موتورهای توربوفن هیدروژنی برودتی هنوز امکان پذیر نشده است اما ارائه طرحی زیبا برای آن می تواند زمینه ساز تولید این نوع از موتورهای پاک باشد:


ادامه مطلب ...