قانون مناقصات در کشور

این فایل کامل قانون مناقصات کشور می باشد که در تاریخ83/11/13 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.



دانلود

کشف دورترین خوشه کهکشانی جهان

دانشمندان ژاپنی از کشف یک خوشه کهکشانی در فاصله 12.72 میلیارد سال نوری با زمین خبر دادند که به کشف اسرار شکل گیری کائنات کمک می‌کند.

به گزارش ایسنا، محققان رصدخانه ملی نجوم ژاپن با استفاده از تلسکوپ پرقدرت «سوبارو» مستقر در رصدخانه مونوکی هاوایی قدیمی‌ترین خوشه کهکشانی را کشف کردند.

خوشه کیهانی در مراحل اولیه شکل‌گیری کائنات یعنی در حدود یک میلیارد سال پس از انفجار بزرگ (Big Bang)‌ بوجود آمده است.

کشف این خوشه در حال رشد کهکشانی می‌تواند اسرار زیادی از شکل‌گیری کائنات با عمر 13.7 میلیارد سال را در اختیار دانشمندان قرار دهد.

پیش از این نیز دانشمندان با استفاده از تلسکوپ فضایی هابل از کشف احتمالی خوشه کهکشانی در فاصله 13.1 میلیارد سال نوری با زمین خبر داده‌اند که این کشف هنوز تأیید نشده است.

نتیجه کشف محققان ژاپنی در مجله فیزیک نجومی آمریکا منتشر شده است. 

برگزاری سالگرد فاجعه چرنوبیل در اوکراین

بیست و شش سال پیش در چنین روزی یکی از بزرگترین حوادث هسته ای جهان در نیروگاه هسته ای چرنوبیل در اوکراین اتفاق افتاد.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی بی بی سی، بر اثر انفجار در نیروگاه هسته ای چرنوبیل در سال هزار و نهصد هشتاد و شش بخش وسیعی از اروپا به مواد رادیو اکتیو آلوده شد و صدها هزار نفر از ساکنان اطراف نیروگاه به نقاط دور دست انتقال یافتند.

در سالروز فاجعه هسته ای چرنوبیل مراسم ویژه ای در کلیسا های اوکراین برای یادبود قربانیان این حادثه برپا شده است و برای افزایش ایمنی رئاکتور آسیب دیده این نیروگاه دراطراف ساختمان رئاکتور دیوار حفاظتی تازه ای ساخته می شود تا از انتشار مواد رادیو اکتیو جلوگیری شود.
قرار است ساخت این دیوار حفاظتی در سال دو هزار و پانزده تکمیل شود و برای مدت یکصد سال از نشت مواد رادیو اکتیو از رئاکتور آسیب دیده پیشگیری کند.
با آنکه در پی وقوع انفجار در نیروگاه هسته ای چرنوبیل در اطراف آن دیوار حفاظتی ساخته شد اما از چند سال پیش مواد رادیو اکتیو از این دیواره به بیرون نشت کرده است.