مهندسی مکانیک

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مهندسی مکانیک

مهندسان مکانیک، اصول اساسی نیرو، انرژی، حرکت و گرما را به کار برده و با دانش تخصصی خود، سیستم‌های مکانیکی و دستگاه‌ها و فرآیندهای گرمایی را طراحی کرده و می‌سازند. مهندسان مکانیک، گسترهٔ وسیعی از دستگاه‌ها، فرآورده‌ها و فرآیندها را تولید می‌کنند؛ به عنوان نمونه:
موتورها و سیستم‌های کنترل خودرو و هواپیما، نیروگاه‌های الکتریکی، دستگاه‌های پزشکی، اجزا و قطعه‌های گوناگون از موتورهای با ابعاد میکروسکوپی گرفته تا
چرخ‌دنده‌های غول‌آسا، فناوری لیزر، طراحی و ساخت به کمک رایانه، ماشینی کردن یا خودکارسازی (اتوماسیون) و روباتیک، انواع گوناگونی از فرآورده‌های مصرفی از دستگاه‌های تهویهٔ مطبوع گرفته تا رایانه‌های شخصی و تجهیزات ورزشی، ماشین‌ها و دستگاه‌هایی که هر یک از فرآورده‌های بالا را به صورت انبوه تولید می‌کنند.

می‌توان گفت تقریباً همهٔ جنبه‌های زندگی، در ارتباط با مهندسی مکانیک هستند. هر چیزی که حرکت کند یا انرژی مصرف نماید، احتمالاً یک مهندس مکانیک در طراحی یا ساخت آن نقش داشته است.

·        چرخ دنده  

ادامه مطلب ...

فرهنگ لغت انگلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسی

OADIC یک فرهنگ لغت بسیار سبک و کم حجم است که حاوی حدود 50000 لغت می باشد. منابع حافظه و پردازنده توسط این نرم افزار بسیار کم بوده و لذا، باعث کاهش سرعت کامپوتر نمیشود. این نرم افزار، در برابر تغییرات حافظه کلیپ بورد حساس بوده و برای ترجمه لغت در متون صفحات وب و یا PDF یا هر متن دیگری کافیست با استفاده از کلید Ctrl+C و یا Ctrl+Insert آن را به حافظه کلیپ بورد بفرستید تا توسط نرم افزار، ترجمه شود. 

 

برای دریافت فایل اینجا کلیک کنید. 

 

منبع عمران افزار