جزوه ی درسی استاتیک

جزوه ی استاتیک افشین سالاری که به صورت خیلی روان به شرح استاتیک پرداخته است که من هم برای شما دوستان لینک دانلودش رو قرار دادم امید وارم که مورد استفاده قرار گیرد. 

 

جزوه ی درسی مقاومت مصالح

جزوه ی مقاومت مصالح افشین سالاری که به صورت خیلی روان به شرح مقاومت مصالح پرداخته است که من هم برای شما دوستان لینک دانلودش رو قرار دادم امید وارم که مورد استفاده قرار گیرد. 

 

نمونه سوالات سری6

در این بخش برای شما دوستان عزیز می خواهم که دو سری نمونه سوال مقاومت مصالح که یکی از آنها دارای پاسخ تشریحی می باشدت بذارم به امید آن که مفید واقع شود. 

سوال مقاومت مصالح نیمسال اول 86- 87  

پاسخ مقاومت مصالح نیمسال اول 86-87  

سوال مقاومت مصالح نیمسال دوم 86-87 

نمونه سوالات سری 5

در این بخش برای شما دوستان عزیز می خواهم که دو سری نمونه سوال استاتیک با پاسخ های تشریحیشان بذارم به امید آن که مفید واقع شود.

سوال استاتیک نیمسال اول 86-87  

پاسخ استاتیک نیمسال اول 86-87  

سوال استاتیک نیمسال دوم 86-87  

پاسخ استاتیک نیمسال دوم 86-87

((ویژگی های یک مهندس خوب در مکاتب مختلف))

  البته بر همه خوانندگان عزیز واضح و مبرهن است که اصولا همه ما مهندسین باید خوب باشیم ٬ ناخنهایمان را بگیریم ٬ مشق هایمان را بنویسیم آشغال هایمان را جلوی خانه همسایه نگذاریم . اما علاوه بر صفات مضکور یک مهندس خوب چه ویژگی های دیگری دارد؟

مکاتب فکری فلسفی در طول تاریخ واز زمان مزوزوئیک تا کنون تعاریف مختلفی از این مسئله عرضه کرده اند و بدلیل شدت اختلاف که گاها به زد وخورد کشیده شده است بر آن شدیم که دیدگاه مهمترین این مکاتب را ذیلا  به سمع و نظر خوانندگان محترم برسانیم.

نکته مهم: مکاتب فکری که خواهد آمد در طول تاریخ همواره وجود داشته و تشابه نام آنها با نام بعضی نهادها وسازمانها کاملا تصادفی بوده و هیچ ربطی بهم ندارد!!! 

مکتب مالکیسم:

در این مکتب یک مهندس خوب مهندسی است که اصولا آدرس پروژه را نداند ٬ مالک را در عمرش ندیده باشد وهر چه جلویش بگذارند امضا کند ٬ در لغت نامه : مالک بنَ پول بنَ بساز وبنداز در ترجمه لغت مهندسی آمده است:  مزاحم ٬ موی دماغ٬ شیئی خطرناک که دوری از آن واجب است٬ ماده ای که نامرئی اش خوب است و... 

مکتب دلالیسم:

تعریف مهندس خوب در این مکتب مشابه مکتب اول است با این تفاوت که پیروان این فرقه از آنجا که غایت نهایی خلقت بشر را افزایش نقد ینگی جیب وی میدانند٬ تبعٲ به ویژگی های بالا اضافه میکنند . بی اطلاع محض مهندس را از تعرفه ومتراژ و محاسبات وکتاب و سایر اصول مشابه. بر سردر انجمن پیروان این مکتب نوشته شده : الهی قربون هر چی مهندس پایه ۳ شهرستانی که تازه امضایش را گرفته بروم. 

مکتب شهردار چیسم:

این مکتب یکی از قدیمی ترین و اصیل ترین مکاتب است. تحقیقات باستان شناسان ثابت کرده علت انقراض نسل دایناسورها عدم پرداخت به موقع عوارض نوسازی و نیز عدم دریافت پروانه ساختمانی برای محل تخم گذاریشان بوده است. بهر حال از دیدگاه پیروان این مکتب مهندس خوب مهندسی است که شکایت خورش ملس باشد و در تعاملات پیروان مکاتب شهرداری چیسم و مالکیسم که حاصل آن افزایش بودجه طرفین است ٬ به میمنت و مبارکی این پیوند ٬ مهندس عزیز ذبح گردد. گویند بنیانگذار این مکتب همیشه شعری عرفانی را با خود زمزمه میکرده است که دو سه بیت آن این است.

قربون اون جیبات بشم         ای مالک عزیزم

خون مهندس رو                 به پای تو میریزم

برو تخلف بکن                  خودم هواتو دارم

در عوضش مهندسُ              پدرشو در میارم 

مکتب شورای شهریسم:

از دیدگاه این مکتب مهندس خوب مهندسی است که ساعت کاریش از ۴ صبح در محل پروژه شروع میشود وتا ۴ صبح روز بعد ادامه پیدا کند. طبعٲ چون مهندس کار بسیار سبک و بدون مسئولیتی را دارد اگر خدمات ناچیزش را  رایگان ارائه بدهد بسیار نیکو است. در همین رابطه پیروان این فرقه اصولی را دارند در بعضی از نسخ خطی  بجای اصول از کلمه مصوبه استفاده شده–از جمله این که ساختمان های  زیر ۴٠٠ متر چون کوچکند خدمات مهندسی باید رایگان باشد. در ساختمان های بالای ۴٠٠ متر نیز چون نباید هزینه های ساخت و ساگران در بیاید خدمات مهندسین باز هم باید رایگان باشد. در بقیه ساختمان ها مهندسین آزادند تا نرخ خدمات خود را برابر تعرفه های قانونی دریافت دارند . در داخل پرانتز اعتقادات پیروان این مکتب آمده: مهندسین عزیز و مامانی پرداخت عوارض مصوب را فراموش نفرمائید که ما هر چه داریم از عوارض شما داریم. 

مکتب نظام مهندسی ایسم:

در این فرقه انشعاب بزرگی بوجود آمده. گروهی از پیروان این مکتب معتقدند یک مهندس خوب آن است که جذر عدد ٣٥١٢٧٤/٥٦ را بطور ذهنی در کمتر از ٣/١ثانیه حساب کند ٬ با یک نگاهبه پروژه الماس شرق مشهد ٬ حجم بتن فنداسیون آن را با دقت یک سانتی متر مکعب برآورد نماید وخلاصه سوپر کامپیوتر deep blue در برابرش لنگ بیندازد. گروهی دیگر از پیروان این مکتب اعتقاد دارند که نخیر٬ ملاک خوبی آن است که ٬ مهندس عزیز در اوج محبت و با لبخندی ملیح  بر لب ٬ به سازمان مراجعه ٬ حق عضویت خود را یکسال زودتر پرداخت نماید ٬ در کمال خوش خطی فیش های خود را پر نموده ٬ پرداخت و تحویل سازمان دهد و همچنین در مراسم بزرگ عبادی پیروان این مکتب که به آن مجمع عمومی گویند حاضر شده و به تمام موارد چشم بسته لبیک گوید. و در صورت لزوم یک قر و قمیش هم برای حضار در مراسم بدهد. در کتاب مقدس این مکتب که نام آن ((طاق)) یا ((باغ)) یا((چاق)) یا کلمه ای مشابه آن است از زبان رئیس این فرقه آمده است: آخ که دلم لک زده برای یک مهندس خوب البته از نوع دوم... 

مکتب شورای انتظامیسم ایسم:

پیروان این مکتب چون خیلی ابهت دارند لزا نام مکتبشان یک ایسم اضافه دارد. در این مکتب مهندس خوب کسی است که اگر ببیند در محل پروژه٬ کارگری در لیوان شیشه ای چای می خورد ٬ از آنجا که برابر تحقیقات گروههای تخصصی سازمان نظام مهندسی ثابت شده شیشه جسمی است که ممکن است بشکند ٬ لذا در راستای مسئولیت خود برای تٲمین ایمنی کارگاه ٬ موضوع شیشه ای بودنلیوان را سریعاً به شهرداری گزارش و رونوشت آن را علاوه بر سازمان نظام مهندسی٬ برای استانداری ٬ فرمانداری ٬ بخشداری ٬ ارشاد اسلامی ٬ محیط زیست ٬ کلانتری کلاته علی سیاه ٬ انجمن خوشنویسان ٬ دارایی تپه ننه حسن و سایر نهادهای مسئول ارسال دارد. به هر حال از دیدگاه مکتب فوق هرگز نه تنها کار از محکم کاری عیب نمی کند بلکه رونوشت هرچه بیشتر باشد بهتره . در همین رابطه گوته در کتاب خود به نام گلستان سعدی می گوید: آه آه ای انتظامی جان که اگه تو نبودی شاید ما هم یا بودیم یا نبودیم. 

منبع

mehdi-omrani.blogfa.com