آموزش نصب برنامه Borland C++ 5.02

 
در این قسمت آموزش چگونگی نرم افزار Borland C++ 5.02 که برای برنامه نویسی به زبان C++ مورد استفاده قرار می گیرد را قرار دادم امید وارم که مفید واقع شود.
این نرم افزار از کامپایل کننده های قوی زبان برنامه نویسی C++ است که بسیاری از دانشجویان و کاربران و علاقه مندان به برنامه نویسی به دلیل راحت بودن رابط گرافیکی آن از این برنامه استفاده می کنند البته کامپایلرهای دیگری هستند که همین محبوبیت را در بین کاربران دارند، مانند توربو سی پلاس پلاس و توربو سی که در این جا استفاده از این برنامه را به طور کاملاً مختصر مورد آموزش قرار می گیرد. 

 

 

اطلاعات پایه شهر سازی

اطلاعات پایه در مورد شهر سازی برای این است که در هنگام ساخت و ساز و شهر سازی مورد استفاده قرار می گیرد این اطلاعات برای یک مهندس عمران مهم است و باید هر مهندس عمران این اطلاعات را بدست آورد و برای همین امر من این مطلب را برای شما عزیزان به خصوص دانشجویان رشته مهندسی مدیریت پروژه  قرار دادم امید وارم مفید واقع شود و حتماً این مطلب را برای استفاده در آینده در سیستم خود نگهداری کنید به امید موفق شدن در تمام عرصه های زندگی و شغلی. 


می توانید نسخه ی pdf آن را حتماً دانلود کنید. 

ادامه مطلب ...

MBA چیست؟

این بخش برای آشنایی با MBA و تفاوت آن با مهندسی ضروری است امید وارم که آن را مطالعه کنید.
Master of Business Administration

MBAمدل آمریکایی آموزش مدیریت است. تقریبا اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20 شکل گرفت و مخفف Master of Business Administeration است. BA را در ایران مدیریت بازرگانی می گوییم که سال هاست که در کشور وجود دارد. تفاوتی که با رشته های دیگر دارد این است که MBA یک رشتة‌علمی نیست. یعنی درصد عمدة کسانی که این رشته را می خوانند نمی خواهند کار تحقیقی بکنند. بلکه هدفشان این است که مهارت های مدیریتی خودشان را افزایش دهند. فرقش با کارشناسی ارشد های دیگر این است که رساله ندارد. به طور کلی این رشته حالت تحقیقی ندارد و تنها توسعه مهارت است. و کاری که می کند این است که اگر فردی که متخصص است و می خواهد مدیر شود لازم را به او آموزش می دهد. مثل حسابداری ، بازاریابی ، اقتصاد، کامپیوتر و ... MBA در آمریکا شکل گرفت. به این ترتیب که بعد از جنگ جهانی دوم که تقاضا برای مدیرهای خیلی حرفه ای بالا رفت. مهندسانی که در صنعت کار می کردند مهارتهای جدیدی برای مدیریت لازم داشتند. در حال حاضر طبق آخرین آمار000/60 نفر فارغ التحصیل MBA هستند. تا اوایل دهة 60 کشورهای دیگر دنیا MBA نداشتند و شروع به ایجاد و گشترش این رشته کردند. بعد از آمریکا ، انگلستان اولین کشوری بود که MBA را ایجاد کرد. 


ادامه مطلب ...

مهندسی عمران

در این بخش می خواهم رشته مهندسی عمران را به طور مختصر توضیح دهیم و در مورد آینده شغلی آن توضیح داده باشم.
هدف از این رشته تربیت نیروهای متخصصی است که بتوانند در پروژه‌های مختلف عمرانی در زمینه‌های ساختمان‌سازی، راه‌سازی، پل‌سازی، برج‌سازی، سازه‌ها و بناهای آبی، جمع‌آوری و دفع فاضلاب و غیره مسوولیت طراحی، محاسبه، اجرا و نظارت بر اجرا را بر عهده گیرند. مهندسی عمران از جمله رشته‌هایی است که بیانگر کاربرد علم در ایجاد سازندگی و عمران است. یعنی هرچیزی که به آبادی یک کشور باز می‌گردد، مانند: سد، فرودگاه، جاده، برج، تونل، دکل‌ های مخابراتی، ساختمان‌های مقاوم در برابر زمین‌لرزه، سیل و آتش و نیروگاههای برق و مصالح سبک، ارزان و با کیفیت مناسب برای ساخت و ساز، در حیطه کار مهندس عمران قرار می‌گیرد. برای آغاز تمامی پروژه‌های عمرانی به یک مهندس کارآمد عمران نیاز داریم تا علاوه بر رعایت جنبه‌های فنی و اجرایی، اقتصادی نیز عمل کند. چون اقتصادی بودن یک اصل در مهندسی عمران است. 

 


ادامه مطلب ...

مهندسی چیست؟و مهندس کیست؟

مطلب ذیل را که به نظرم برای هر مهندسی دانستن مطالب آن لازم و ضروری است از مقاله مشکلات ما در انتقال تکنولوژی و افزایش دانش و تکنولوژی در سطح خودکفائی از مهندس مهرداد وفائی، انتخاب کردم امید وارم که برای مهندسان آینده مفید باشد.
آنچه این روز ها در مطبوعات مورد بحث و بررسی است، افزایش سطح دانش و تکنولوژی در سطح خود کفایی است.
 بشر اولیه برای گذران زندگی و مبارزه با طبیعت کوشید که محل زندگی و شرایط آن را برای خود هموار سازد و از همان زمان برای ساختن خانه، حمل و نقل سنگها و درختها، عبور از رودخانه ها به فکر افتاد و برای شناخت بیشتر زندگی خود به بررسی و جستجو پرداخت و بدین خاطر از معیار اندازه و اندازه گیری استفاده نمود. برای تکان دادن و جابجا کردن سنگ های بزرگ از اهرم بدون دانستن رابطه نیروها استفاده نمود. بعد ها علوم هندسه و مکانیک و علوم دیگر به وجود آمدند و تکامل یافتند. 


ادامه مطلب ...