کتاب مدیریت ریسک پروژه

در زمان شکوفایی اقتصادی تغییرات در روش های مدیریتی و فرهنگ سازمان به کندی صورت می پذیرد، اما این شرایط همیشگی نیست. در شرایط اقتصادی بد، تغییرات خیلی سریع بوقوع می‌پیوندند و برای موفق شدن در این شرایط بایستی به ابزارهای مورد نیاز مجهز شد.

 انتخاب و ایجاد مسیر آینده سازمان در جهت تولید محصولات جدید و ارائه خدمات به نحوی که منجر به ایجاد مزیت رقابتی و در نهایت بقا سازمان شود، از مهمترین چالش هایی است که امروزه مدیران سازمان ها با آن روبرو هستند.

مدیریت راهبردی رویکردی است که با تعیین امکانات و احتمالات محیط و فاکتورهای رقابتی به سازمان جهت می دهد و اهداف کلی سازمان را مشخص می کند. برای دستیابی به این اهداف که در برنامه ریزی راهبردی مشخص شده اند همواره نیاز به اجرای پروژه ها داریم.

  اجرای موثر و کارای پروژه ها نقش بسزایی در رسیدن به اهداف سازمانی دارد. در اجرای پروژه ها محدودیت های گوناگونی از جمله محدودیت های مالی و زمانی وجود دارند و جهت بهینه سازی اجرای آنها به رویکردی سامان مند نیازمندیم.

از آنجاییکه سازمان ها از طریق اجرای پروژه ها به اهدافشان دست پیدا می کنند مدیریت پروژه عامل کلیدی در موفقیت سازمان ها و به تبع آن کشورها محسوب می شود.یکی از عوامل موثر در اجرای پروژه ها وجود عدم قطعیت در پروژه ها است. دستیابی به اهداف پروژه مستلزم شناسایی و مدیریت این عدم قطعیت ها است.

با توجه به اهمیت مقوله عدم قطعیت و ریسک در پروژه ها، نشریه مدیریت پروژه با همکاری شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه به ترجمه و انتشار یکی از کتاب های کاربردی که در حوزه مدیریت ریسک پروژه منتشر شده است اقدام کرده است. امید است که نتیجه به کار پروژه کاران این مرز و بوم بیاید.

عناوین سر فصل های کتاب در فهرست زیر ذکر شده اند:

بخش اول: مقدمه
بخش دوم: تحلیل ریسک
بخش سوم: انجام تحلیل ریسک
بخش چهارم: مدیریت ریسک
بخش پنجم: اجرای مدیریت ریسک
بخش ششم: پیاده سازی مدیریت ریسک
بخش هفتم: نتیجه گیری
پیوست یک:چک لیستی برای ایجاد فهرست ریسک ها
پیوست دو: تحلیل کمی ریسک

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد