بگو فرزند چندمی تا بهت بگم چه جور آدمی هستی

تک فرزندان

نقاط مثبت: اینان افرادی هستند که دنیا را متحول می سازند. افرادی تکلیف گرا، مرتب و منظم، با وجدان و وظیفه شناس و بسیار درخور اطمینان که عاشق واقعیت، افکار و اندیشه ها و جزئیات اند و از قبول مسئولیت ها واهمه ای ندارند.

نقاط منفی: یکی از مشخصات این افراد سرسختس و خشنوت شدید آنها است. کمی کینه ای و پرتوقع اند و به طور معمول از قبول اشتباهاتشان سرباز می زنند. به هیچ وجه انتقاد پذیر نیستند. در برابر دیگران افرادی بسیار حساس و نفوذ پذیرند که احساساتشان خیلی زود جریحه دار می شود.

فرزندان اول خانواده

نقاط مثبت: آنها به ذات فرمانده ب دنیا آمده اند. به احتمال زیاد رئیس جمهور ها، فضانوردان و مدیر عامل ها همه فرزندان اول خانواده اند. فکر می کنند که همیشه حق و اولویت در هر کاری با آنهاست.

فرزندان اول به دو دسته تقسیم می شوند: پرورش دهندگان افراد مطیع یا متحول کنندگان سلطه جو. هر دو یکسان اند فقط از روش های مختلفی استفاده می کنند. به طور معمول، فرزندان اول خانواده، افرادی ایراد گیر، مشکل پسند، دقیق و وقت شناس اند و دوست دارند همه چیز به بهترین نحو انجام شود. از مسائل غافلگیر نیز به هیچ وجه خوششان نمی آید.

نقاط منفی: به طور معمول، این افراد کمی بد اخلاق، ترش رو و بی احساس به نظر می آیند. گه گاه به خاطر زور گویی و فشاری که بر دیگران می آورند، تهدید کننده و رعب آورند. چون فکر می کنند که همیشه حق با آنهاست و فقط خودشان همه چیز را می دانند. به دیگران اطمینان کمی دارند. ریاست ماب، ایرادگیر و نسبت به اشتباهات حساس و نکته سنج اند.

فرزندان وسط خانواده

نقاط مثبت: فرزندان وسطی، افرادی خانواده دوستند که دیگران از بودن با آنها لذت می برند. مهمترین نیاز آنها، آرام نگه داشتن اقیانوس پرتلاطم زندگی است و شعار آنها «آرامش به هر قیمتی» است. اینان افرادی بسیار آرام و بی سر و صدا، شیرین و دوست داشتنی اند و شنوندگان خوبی به شمار می روند.

مهارت های زیادی در حل مشکلات دارند چون همیشه هر دو جنبه مشکل را بررسی می کنند و دوست دارند همه را خوشحال کنند. همین مسئله سبب می شود که مشاوران و میانجی گران خوبی باشند.

نقاط منفی: نسبت به فرزندان اول خانواده احساس سلطه گری کم تری دارند، اما دوست دارند همه آنها را ستایش کنند و دوست دارند و یا حداقل  با آنها احساس شادی و خوشبختی کنند. از آنجا که سعی در راضی نگه داشتن همه دارند، ممکن است به افرادی وابسته تبدیل شوند. نمی توانند خوب تصمیم بگیرند  تا جایی که سبب رنجاندن دیگران می شوند. همچنین،برای شکست و اشتباهات دیگران، خود را سرزنش می کنند.

فرزندان آخر خانواده

نقاط مثبت: افرادی شاد و سرزنده اند که این شادی و سرخوشی را با خود همه جا می برند و دیگران را نیز از آن بهره مند می کنند. مهمارت های مردمی آنها بسیار قوی است و عاشق آنند که دیگران را با حرف ها و کار هایشان سر گرم کنند. پیچ کس برای آنها غریبه نیست و به سرعت با همه صمیمی می شوند. افرادی برونگرایند و از خطر کردن واهمه ای ندارند.

نقاط منفی: خیلی زود خسته می شوند. از طرد شدن واهمه ای ندارند و افق توجه آنها کوتاه است. آورند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد