برخورد صاعقه به هواپیما و ... / فیلم

 دقایقی قبل از فرود هواپیما در فرودگاه هیثرو، 2 صاعقه بزرگ به هواپیمای ایرباس A380 امارات برخورد کرد و فرد خوش‌شانسی هم توانست فیلم این واقعه را ثبت کند!  
 

ستاره سمائی: برخورد صاعقه به هواپیما در طول پرواز امری بسیار رایج است، اما ثبت تصاویر چنین برخوردی بسیار به‌ندرت اتفاق می‌افتد. 

 به گزارش یاهو، پس از برخورد دو صاعقه بزرگ به هواپیمای ایرباس A380 خطوط هوایی امارات برفراز فرودگاه هیثرو در لندن، خوشبختانه آسیبی به هواپیما وارد نیامده و هر 500 مسافر این پرواز سالم بر زمین نشسته‌اند.

ر طول این ویدئوی 4 ثانیه‌ای، مشخص است که رعد و برق‌های قدرتمند تمام بدنه هواپیما را لمس می‌کنند. این لحظه وحشتناک، ماه گذشته توسط عکاسی به نام کریس داوسون در جنوب غربی لندن در تعطیلات عید پاک گرفته شده است.

خوشبختانه هواپیمای مذکور در این جریان کاملا سالم باقی مانده. داوسون در این مورد به دیلی میل گفته: «وقتی تجمع ابرهای طوفان‌دار را دیدم، احساس کردم شرایط برای عکاسی از یک صاعقه، بی‌نظیر است!»

به گزارش مقامات هواپیمایی کشوری انگلستان (CCA)، اگر هواپیماها به‌طور مناسب در مقابل اصابت رعد و برق محافظت نشوند، احتمال بسیار زیادی وجود دارد که جریان‌های برق با ولتاژ بالا از هواپیما عبور کند که می‌تواند آسیب‌های اساسی به مجموعه اجزا زده یا باعث از بین رفتن سیم‌کشی و تجهیزات شود.

بدنه هواپیما را طوری با فلز می‌پوشانند که شببه به قفس فارادی باشد. در این شرایط، مواد رسانا جریان‌های الکتریکی قوی را را از خود عبور می‌دهد تا پالس‌های الکترومغناطیس بر محیط درونی قفس تاثیری نگذارد و جریان الکتریکی از جای دیگری در هواپیما تخلیه شود. بدون قفس فارادی، هواپیما در اثر برخورد صاعقه منفجر خواهد شد.

بدترین حادثه‌ای که تاکنون بر اثر برخورد صاعقه به هواپیما ثبت شده، در سال 1976 / 1355 رخ داد که صاعقه به مخزن سوخت بوئینگ 707 بر فراز مریلند آمریکا برخورد کرد و در اثر آن 81 مسافر پرواز کشته شدند. 

 

برای دانلود فیلم اینجا کلیک کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد